Årsmöte och Michaela Faily Abecita Popkonst & Foto

När: 21 februari
Tid: kl 19:00 (fika 18.30)
Plats: Örgryte Församlingshem, Göteborg

Välkommen till Årsmöte
Vi går Genom dagordningen med motioner, årsredovisning och Verksamhetsberättelsen,  därefter föreläsning med Michaela Faily.

ABECITA POPKONST & FOTO
I Borås har gjort sig kända för sin stora variationsrikedom i utbudet av utställningar i olika stilar och uttryck. Som ett av Sveriges största fotomuseer med permanenta samlingar popkonst har man dessutom ständigt fem pågående fotoutställningar i ett program som förnyas tre gånger om året. Museichef Michaela Faily berättar om arbetet bakom kulisserna ställningar i olika stilar och uttryck.

Månadens tema ’Nyanser av svart/vitt’.
Vi rullar på med våra bildutmaningar. Tanken är att man helst använder nytagna bilder så att man får en anledning att komma ut och fotografera. Vi fortsätter med printade bilder så ta gärna med en eller två på aktuellt tema om ni har. Lite skön bilddiskussion kanske kan uppstå.

Välkommen till studion måndag 19/2 18.30-20.30
för att printa påsiktsbilder för månadens tema ’Nyanser av svart/vitt’. Dropin, det behövs ingen föranmälan.
Du kan även maila din fil/er till bengt@fotografiska.org samt swisha 20:-/A4 och 35:-/A3 till 123 237 3264, så tar jag med din/a prints till mötet. Glöm inte ange i mailet vilken printstorlek du vill ha. se event HÄR

För medlemmar anmäl er på eventet på FFG forum HÄR

Är du ännu inte medlem är du välkommen att besöka ett möte för att se om vi är fotoklubben för dig.